Cabin weekend! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marijn Clevers - WaarBenJij.nu Cabin weekend! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marijn Clevers - WaarBenJij.nu

Cabin weekend!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

13 Februari 2014 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, want afgelopen weekend en week is er een heleboel gebeurd, het was ontzettend druk, maar ook allemaal erg leuk! Afgelopen week hoorde ik dat er voor mij een uitzondering gemaakt zou worden en dat ik als exchange student toch lid mocht worden van AIESEC Oslo, waar ik super blij mee was! Ongeveer 2 weken geleden was er een informatie avond georganiseerd en ik vond de mensen allemaal erg leuk en voor mij was het ook een groot voordeel dat alles bij AIESEC in het Engels gaat. Afgelopen weekend zijn we op introductie weekend geweest, wat ik onwijs spannend vond. Ik kende alleen het hoofd van AIESEC Oslo en een ander meisje, maar gelukkig was iedereen heel erg aardig. We zouden een “echte” Noorse cabin huren waar we in ongeveer anderhalf uur naar toe zouden kunnen lopen.
Het begon allemaal al dat ik me bedacht dat ik eigenlijk helemaal geen rugzak had of een slaapzak, gelukkig was mijn huisgenootje Rachel wel slim genoeg geweest dit allemaal mee te nemen. Vrijdagavond had ik al mijn spulletjes al gepakt, want we zouden zaterdagochtend vroeg vertrekken. Toen ik nog even snel keek in de uitnodiging of ik echt alles bij me had realiseerde ik me dat ik helemaal was vergeten om mijn eigen drankjes te kopen. In Noorwegen is het de gewoonte dat je zelf iets meeneemt als je iets wil drinken, omdat de prijzen zo hoog zijn. Dit leidde ertoe dat ik de volgende morgen om 09:00 uur in de rij stond bij de supermarkt met flesjes bier, een ontzettend goed begin van de dag! Gelukkig mocht ik het meenemen, want in principe mogen winkels pas na 12:00uur alcohol verkopen.
Na ongeveer een uurtje gereisd te hebben konden we beginnen met de wandeling, het zonnetje begon ook langzaam door te komen. We waren al een beetje voorbereid dat het glad kon zijn en dat het erg steil omhoog zou gaan, maar ik had niet gedacht dat het zo glad en steil zou zijn en zeker met de zware rugzak kon ik niet altijd mijn evenwicht houden. Gelukkig was er ook een jongen in de groep die 2 jaar lang in het leger had gezeten. Hij liep voorop en ik ben vlak achter hem gaan lopen en hij heeft me precies uitgelegd hoe ik de steile ijzige stukken omhoog moest gaan. Ze hebben hier in Noorwegen speciale technieken voor. Ik heb denk ik ook toch een beetje meer hoogtevrees dan ik had gedacht en was dolblij (voor even) toen we bij de cabin aankwamen.
Ik had al een beetje verhalen gehoord over de “echte” Noorse cabin, maar nam dit nooit echt helemaal serieus. Geen (warm) stromend water, douche en een Middeleeuws compost toilet waren niet echt dingen die ik associeerde met een welvarend land als Noorwegen. Ik was dus wel een beetje in shock toen ik erachter kwam dat ik ongeveer 36 uur zonder de voorzieningen moest doen waar ik zoveel waarde aan hecht. Ik dacht dat het compost toilet stonk de eerste keer dat ik er kwam, maar dit was niks vergleken met de laatste keer dat ik er was. Het water moest uit een soort put worden gehaald. Het voelde net alsof ik een paar eeuwen terug in de tijd was gegaan, maar doordat de rest het zo normaal vond paste ik me ook al snel aan.
Geduurde de dag hebben we elkaar leren kennen, een beetje spelletjes gedaan en er waren ook een aantal workshops georganiseerd. Ook krijg je meer informatie over het project waar je aan zou werken. Ik zit in een groep van 4 die een soort van conferentie gaan organiseren voor heel AIESEC Noorwegen. In de avond hebben we een typisch Noors gerecht gegeten, waar ik meteen de naam weer van was vergeten, maar het was wel erg lekker! Toen was er een soort feestje en zijn de biertjes die ik had meegenomen toch nog erg goed van pas gekomen. Al snel werd de bierestafette op zijn Maastrichts gedaan, in plaats van op zijn Noors, want dit was toch eigenlijk veel leuker. Na een paar uurtjes slaap was het alweer tijd om op te staan voor het ontbijt. Na lekker uitgebreid te ontbeten te hebben, provisorisch mijn tanden en gezicht gepoetst te hebben was het alweer tijd om terug te gaan.
Voor de terugweg was ik nog wel een beetje bang, want het afdalen leek me eigenlijk toch nog erger dan het stijgen. Gelukkig bestaat hier ook weer een speciale techniek voor die ik ook zo onder de knie had en zijn we allemaal veilig beneden gekomen. Daarna denk ik dat ik nog nooit zo erg een warme douche heb gewaardeerd. Ondanks de wat provisorische voorzieningen was het echt een super leuk weekend en ik heb weer heel veel super leuke mensen ontmoet!
Deze week was vooral erg druk, omdat ik veel moest inhalen voor mijn studie en moest voorbereiden, omdat Demi dit weekend komt! Ook zijn we begonnen met het opstarten van het organiseren van de Conference. Gisteren hebben we met een aantal een soort “threat yourself” avond gehad en in een heel hippe zaak burgers en frietjes gegeten, wat heerlijk smaakte! We hebben wel allemaal betaalt zonder te kijken hoeveel het kostte. Dit weekend komt Demi en ik loop eigenlijk de hele week al met een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht! Vrijdag is er een feest waar we heen gaan. Maar het echte hoogteput is zaterdag, want dan gaan we ons eigen bier brouwen! Ik kijk er ook al helemaal naar uit dat er eindelijk iemand is die met me wil gaan winkelen.
- Marijn.

  • 14 Februari 2014 - 13:10

    Pernette:

    Heel erg leuk om te lezen lieverd! Geniet ervan om weer voor even Nederlands te kunnen praten haha, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Semester Abroad - Oslo

Exchange naar Oslo

Recente Reisverslagen:

12 April 2014

Tromso!!

17 Maart 2014

Heel lang geleden

13 Februari 2014

Cabin weekend!

03 Februari 2014

Alweer een maand!

18 Januari 2014

Eerste Twee Weken!
Marijn

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 3220

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 15 Mei 2014

Semester Abroad - Oslo

Landen bezocht: