Alweer een maand! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marijn Clevers - WaarBenJij.nu Alweer een maand! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marijn Clevers - WaarBenJij.nu

Alweer een maand!

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

03 Februari 2014 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,
Vandaag is het precies een maand geleden dat ik in Oslo aankwam en een mooi moment om weer een verslag te schrijven, want ook de afgelopen twee weken waren erg druk, maar ontzettend leuk! Ik begin steeds meer mijn plekje te vinden en voel me ook al helemaal thuis. Zelfs aan de koud ben ik al goed gewend. Aan het wennen op de universiteit moet ik nog wel even werken, het is voor mij nog allemaal zeer vaag waar informatie geplaatst wordt en in hoeverre in me voor bepaalde dingen moet voorbereiden. Hierdoor heb ik eigenlijk altijd te veel, maar meestal te weinig gedaan. Gelukkig is het nu nog erg rustig en heb ik genoeg tijd dit allemaal uit te zoeken en te zorgen dat het in het vervolg wel goed gaat.
Afgelopen week heb ik ook mijn sportkaart gekocht en ben weer lekker begonnen met sporten. Suus en Lise ik miste jullie wel in mijn eerste klasje! De klasjes in Noorwegen zijn wel heel anders dan in Nederland, je sprint de hele zaal door en er is geen moment van rust of pauze, maar daarna voel je je super goed. Je hebt ook een soort van studentenhockey dat wordt georganiseerd vanuit de universiteit en morgen ga ik daar met een Canadees meisje kijken.
2 weken geleden werd in het weekend in de kroeg van de faculteit een “beer pooring course” georganiseerd waar je zou leren tappen (op zijn Noors). Het biertje wat je tapte was zelfs gratis! Ook was het eerste “echte” feest in Oslo wat erg leuk was. Er werd altijd wel verteld dat Noren flink drinken en vervolgens helemaal loskomen, maar ik nam dit altijd een beetje met een korreltje zout, totdat ik even een paar minuten om me heen stond te kijken op het feest. In Oslo rijden in de nacht de metro’s niet meer en moet je met de nachtbus naar huis. Ik had me van te voren al goed voorbereid en wist precies hoe ik thuis moest komen, want zoals diegene de me een beetje kennen weten dat het naar huis gaan soms voor grote problemen kan zorgen. Ik was dan ook helemaal blij toen twee aardig uitziende Franse jongens me vroegen of ik met hun mee wou reizen naar Kringsja, het studentencomplex waar we wonen. Alleen had ik beter mijn eigen plan kunnen trekken, want deze jongens wisten 100% zeker dat we niet in de bus moesten gaan waar ik wel in wou gaan. Dit zorgde ervoor dat we de laatste bus misten en anderhalf uur hebben gelopen naar het centrum waar wel een bus naar Kringsja zou gaan. Helaas was hier ook de laatste bus al weg. Gelukkig had een van de Franse jongens een goede oplossing en wist hij waar een andere nachtbus zou gaan, alleen zouden we weer een stukje moeten lopen. Tijdens het lopen kwamen we een aantal bussen voorbij die naar Kringsja zouden rijden en een van de Franse jongens dacht dat je deze bussen best wel zou inhalen als je hard genoeg zou rennen. Maar na 3 keer achter een bus aangered te hebben bleek dat dit toch echt niet mogelijk was. Uiteindelijk heeft de reis naar huis stukken langer geduurd dan dat we op het feest zijn geweest. Ik ben nog nooit zo blij geweest om lekker thuis in bed te liggen. De zondag erna heb ik eerst heerlijk uitgeslapen en ben ik met een Franse huisgenoot naar het nationale museum van Noorwegen gegaan, wat erg indrukwekkend was.
De week die kwam stond een beetje in het teken van reisjes plannen, we hebben een reisje naar Tromso in het Noorden geboekt en zijn ook bezig een weekend weg naar Lillehammer te regelen. Heb onwijs veel zin om meer van Noorwegen te zien en vooral lekker te gaan Skiën!
Afgelopen vrijdag zijn we naar het “International Coffee hour” geweest waar exchange students bij elkaar komen voor gratis koffie, thee en koekjes. Echt heel erg gezellig, iedereen is met elkaar aan het praten en je leert heel veel mensen kennen. Ook was het onwijs vermakelijk om te zien hoe mensen reageren op gratis koekjes. Op een gegeven moment kwam er iemand zelfs een koekjesbord meenemen zonder iets te zeggen en een ander ging naar de organisatie toe om nog een bord vol gratis koekjes te vragen om deze vervolgens in zijn eentje in een hoekje op te gaan eten. De waardering die studenten hebben voor gratis is hier heel hoog! Zaterdag hadden we zelf pizza gemaakt en zijn we naar een “Kitchen party” gegaan op uitnodiging van onze Franse huisgenoot. Dit was alleen niet zo’n succes. We waren nog keer 2 minuten binnen of de fles wijn die Saara en ik hadden gehaald lag al op de grond. Ik kon hier alleen niet zo’n probleem over maken en was eigenlijk vooral erg opgelucht want er zat geen druppel rode wijn op mijn schoenen, hihi!
- Marijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Semester Abroad - Oslo

Exchange naar Oslo

Recente Reisverslagen:

12 April 2014

Tromso!!

17 Maart 2014

Heel lang geleden

13 Februari 2014

Cabin weekend!

03 Februari 2014

Alweer een maand!

18 Januari 2014

Eerste Twee Weken!
Marijn

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 3222

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 15 Mei 2014

Semester Abroad - Oslo

Landen bezocht: